Rekordowe zainteresowanie kupców targami Meble Polska 2020

Podziel się

Około 500 firm i marek, 11 pawilonów, najnowsze kolekcje mebli na kolejny sezon sprzedażowy, niemal wszyscy wiodący producenci mebli z Polski, spora liczba targowych debiutantów oraz liczne wystawy, prelekcje i debaty – to wszystko czeka na gości kolejnej edycji targów MEBLE POLSKA. Największe kontraktacje meblowe w Europie Środkowej i Wschodniej odbędą się w Poznaniu od 25 do 28 lutego 2020.

Rosnące znaczenie targów MEBLE POLSKA na arenie światowej, zmiana terminu z marcowego na lutowy oraz odwołanie kilku ważnych imprez targowych w Azji – wszystko to sprawiło, że tegoroczna edycja może się okazać rekordowa pod względem liczby kupców meblowych, którzy wezmą udział w tym wydarzeniu.

Tegoroczna edycja cieszy się rekordowym zainteresowaniem handlowców z zagranicy. Zainteresowanie udziałem wyraziły największe grupy zakupowe i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów. Reprezentacje niektórych firm liczyć będą nawet kilkadziesiąt osób – mówi dyrektor targów MEBLE POLSKA Józef Szyszka.

Targi MEBLE POLSKA to największa na świecie prezentacja oferty polskiego przemysłu meblowego. Stanowią jedno z najskuteczniejszych narzędzi promocji polskiego eksportu mebli i zaliczane są do elitarnego grona najważniejszych biznesowych imprez targowych branży meblowej na świecie. Odwiedzają je kupcy meblowi z blisko 70 krajów. Obok licznej grupy reprezentującej polską sieć detaliczną, do Poznania regularnie przyjeżdżają przedstawiciele znakomitej większości liczących się grup zakupowych i sieci salonów meblowych z Europy oraz wielu hurtowych dystrybutorów mebli z innych kontynentów.

Największa prezentacja polskich mebli
Obecność w Poznaniu zapowiedzieli wszyscy wiodący producenci mebli z Polski zainteresowani rozwojem eksportu. Na targach oprócz korzystnych cenowo mebli z płyty meblowej będzie można zobaczyć także produkty wytwarzane z litego drewna oraz inne meble z segmentu high-end. Ciekawie zapowiada się także ekspozycja mebli tapicerowanych i materacy. Wśród wystawców są też producenci mebli z 12 innych krajów: Belgii, Białorusi, Danii, Estonii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Rosji, Słowacji, Szwecji, Turcji i Ukrainy.

Ekspozycji targów MEBLE POLSKA towarzyszą biznesowe Targi Wnętrz Home Decor oraz wydarzenie ARENA DESIGN, które w tym razem odbędzie się pod hasłem Slowness. Właśnie w pawilonie ARENA DESIGN będzie można zobaczyć dwie nowe ekspozycje prezentujące najlepsze polskie projekty: FORMY PRZYSZŁOŚCI – STREFĘ POLSKICH PROJEKTANTÓW oraz strefę WIZJONERZY POLSKIEGO WZORNICTWA. Pierwsza pokazuje najciekawsze projekty polskich projektantów, druga poświęcona jest prezentacji najlepszych polskich marek stawiających na wzornictwo wizjonerskie, odważne i innowacyjne.

Scena Marki
Tegoroczną nowością będzie cykl dyskusji panelowych na Scenie Marki (pawilon 3) poświęcony wyzwaniom stojącym aktualnie przed polskim meblarstwem. Podczas debat mowa będzie o projektowaniu i biznesie, o współpracy międzynarodowej, innowacjach i technologiach. Do debaty zaproszono ponad 60 gości – mi.n. ekspertów w dziedzinie meblarstwa, producentów, projektantów i naukowców.

Scena Marki będzie strefą unikalnej wiedzy. Swoimi doświadczeniami podzieli się z gośćmi m. in. dr Sascha Peters z Haute Innovation – specjalista w dziedzinie materiałów i technologii, który opowie o materiałach dla meblarstwa w kontekście zrównoważonego rozwoju. Dowiemy się również, w jaki sposób budowano jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek meblarskich – Nowy Styl. Poznamy doświadczenia założycieli polskich start-upów i aktualne trendy w dziedzinie projektowania i wyposażania obiektów użyteczności publicznej i szkół.

Pierwszego dnia targów – o godz. 11.00 cykl debat zainauguruje panel, w którym międzynarodowi prelegenci będą dyskutować o roli i sposobach kreowania marek narodowych i największych wyzwaniach meblarskiego rynku. Uczestnicy spróbują odpowiedzieć na pytanie, czym jest marka w meblarstwie, kiedy jest ona prawdziwa i niesie ze sobą nie tylko rozpoznawalność, ale też wysoką jakość, określone wzornictwo i inne wartości. Porozmawiają też o tym, jak wzmacniać pozycję polskich marek na rynkach zagranicznych i jak wykorzystywać w tym celu wsparcie instytucjonalne, pomoc mediów i potencjał uczelni artystycznych.

Drugiego dnia tematyka dyskusji koncentrować się będzie na największych wyzwaniach i barierach, które stoją przed polskimi eksporterami mebli. Paneliści zastanowią się, jak utrzymać się w światowej czołówce producentów, co decyduje o sukcesie producenta we współpracy międzynarodowej i na jakie czynniki warto zwrócić uwagę wybierając kontrahentów zagranicznych.

Trzeciego dnia na Scenie Marki mowa będzie o digitalizacji i rozwoju produkcji opartej na obiegu zamkniętym. Dziś liczy się dobrze zaprojektowany produkt, wykonany w zakładanym terminie, z poszanowaniem zasad zrównoważonej gospodarki. Produkt, który może być odpowiedzią na aktualny trend kastomizacji i personalizacji. Dlatego ze sceny padną m.in. pytania, jak systemowo tworzyć innowacje w branży meblarskiej oraz jak rozwijać nowatorskie pomysły w branży uznawanej za jedną z najbardziej tradycyjnych.

Ostatniego dnia rozmowy na Scenie Marki skupią się na roli, jaką projektant i producent mogą odgrywać w kształtowaniu przestrzeni edukacyjnych. Z ich pomocą możemy bowiem istotnie wspierać proces budowy polskiej marki, wychowując kreatywne pokolenia.

Seminaria dla fachowców
Tradycyjnie już podczas targów MEBLE POLSKA swój cykl wykładów organizuje Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli (pawilon 7, antresola). W ich trakcie mowa będzie m.in. o trendach w wyposażeniu wnętrz na rok 2020, wymaganiach dotyczących obić tapicerskich, certyfikacji mebli kierowanych na rynki Euroazjatyckiej Unii Gospodarczej, najnowszych rozwiązaniach na rynku ubezpieczeniowym i kalkulacji kosztu wytworzenia. Uczestnicy seminariów dowiedzą się także, jak zwiększyć sprzedaż salonu meblowego zaspokajając różne potrzeby klientów, jak odnieść sukces w biznesie poprzez podnoszenie osobistych kompetencji, jak stosować okazjonalny visual marchandising do zwiększenia obrotów w salonie meblowym, jak zdobywać młodych klientów czy jak utrzymać zysk w czasach spowolnienia.

MEBLE POLSKA
Kiedy: 25-28.02.2020, godz. 10:00-18:00 (28.02 do godz. 17:00)
Gdzie: Międzynarodowe Targi Poznańskie
Strona wydarzenia: www.meblepolska.pl