Kontraktacje, inspiracje i nowe możliwości - targi GARDENIA 2022
Już 17-19 listopada na Międzynarodowych Targach Poznańskich odbędzie się GARDENIA! Listopadowa edycja tego najważniejszego w branży ogrodniczej wydarzenia przyjmie formułę biznesową, jako salon kontraktacji ogrodniczych. Oferta wystawców skoncentruje się w szczególności na trendach i nowościach branżowych, a wśród zwiedzających nie zabraknie przedstawicieli handlu i kadry zarządzającej z Polski i zagranicy.
![](/media/wowj5uhw/fotobueno_gardenia_special_days_21022019_-1051.jpg?width=840&height=560)
Szesnasta już edycja targów GARDENIA skierowana jest w szczególności do profesjonalistów branży ogrodniczej, którzy w atmosferze biznesowych rozmów z sukcesem zaplanują działania swoich przedsiębiorstw w 2023 roku. Na ten moment zgłosiło się ponad 240 wystawców, a liczba ta stale rośnie. W tym gronie znajdują się zarówno liderzy branży, jak i nowe firmy, które debiutować będą na poznańskiej scenie.
Rzeczowe rozmowy biznesowe i celebrowanie okazji
Istotnym aspektem tegorocznych Targów GARDENIA będzie silna obecność centów ogrodniczych, przede wszystkim tych zrzeszonych w Polskim Stowarzyszeniu Centrów Ogrodniczych oraz Grupie Zakupowej DCO. PSCO w czasie targów GARDENIA świętować będzie swoje 25-lecie. Z tej okazji odbędzie się Walne Zgromadzenie oraz uroczysta kolacja dla właścicieli centrów ogrodniczych. Swój jubileusz świętować będą również W.Legutko (30-lecie), Stowarzyszenie Florystów Polskich (10-lecie) oraz Floral Academy Piotr Sekunda (10-lecie),
a to tylko niektóre z ważnych okazji świętowanych w czasie GARDENII.
Targi będą także ponownie gościć kupców i managerów wyższego szczebla z sieci handlowych. W najbliższej edycji – wzorem ubiegłego roku – organizatorzy spodziewają się przedstawicieli m. in. Bricomarche, Leroy Merlin, Obi, Bricoman, Castorama, Jula, Auchan, Jucca, PSB, Pszczółka, Empik, Lidl czy Panattoni.
![](/media/mx5lobfp/fotobueno_gardenia_special_days_21022019_-1984.jpg?width=840&height=560)
Polski potencjał, zagraniczne kontakty
Spotkanie przedstawicieli branży ogrodniczej na Międzynarodowych Targach Poznańskich to nie tylko przestrzeń dla relacji na rodzimym gruncie, ale również doskonała szansa na rozpoczęcie handlowych kontaktów z zagranicznymi dostawcami i odbiorcami. Wśród zapraszanych gości znajdują się przede wszystkim dyrektorzy sprzedaży, kupcy i dyrektorzy do spraw zakupów, właściciele centrów ogrodniczych, sieci handlowych DIY, hurtowni ogrodniczych, szkółek roślinnych. Program Hosted Buyers obejmie w szczególności kontakty w Wielkiej Brytanii, Czechach, Słowacji, Niemczech, Holandii, Belgii, Litwie, Łotwie i krajach skandynawskich.
![](/media/w0fpay4w/fotobueno_gardenia_special_days_21022019_-1979.jpg?width=840&height=560)
Ekologia to nie trend, to nowy standard
Ciągle wzbogacany program wydarzeń Targów GARDENIA ponownie dostarczy solidnej porcji branżowej wiedzy, dostępu do praktycznych porad oraz źródła inspiracji – estetycznych i ekologicznych. Ważnymi punktami dla profesjonalnej publiczności będą między innymi:
♦ III edycja Areny Krajobrazu. Prelekcje zarządców francuskich parków: Lasku Bulońskiego, Nantes, Konserwatorium Narodowych Kolekcji Roślin, Parku Bagatelle, Parków Historycznych Paryża, oraz polskich: wystąpią m. in. Zygmunt Kącki, dyrektor Ogrodu Botanicznego we Wrocławiu i Arboretum w Wojsławicach oraz twórca krajobrazu Aflopark – Łukasz Tarpacz; publiczność obejrzy też praktyczne pokazy cięcia roślin w wykonaniu m. in. Jana Maruniewicza, Szkółki Byczkowscy, Roza Sobieszek, Szkółki Traw Daglezja.
♦ XVI edycja Miejskiej Sztuki Ogrodowej. Tradycyjnie już, magazyn Zieleń Miejska zaprasza na intensywny cykl prelekcji ekspertów zieleni miejskiej, aktywistów, działaczy, którzy z tym roku poruszą temat „Ekologii miasta”. W programie m. in. zrównoważone miasta, relacja człowiek-środowisko, usługi ekosystemowe, partycypacja społeczna, gospodarowanie wodą opadową, zielone korytarze, system informacji przestrzennej czy drony w służbie zieleni.
♦ Pokazy florystyczne. Na scenie swoje umiejętności zaprezentują m. in. Stowarzyszenie Florystów Polskich, Międzynarodowy Instytut Florystyczny, Kwitnące Horyzonty, Maciej Krzus, Piotr Sekunda, Gretaflowers, Iza Tkaczyk, Mirosław Drohomirecki, Łukasz Marcinkowski i Radek Berent, duet tworzący KWIATY&MIUT, oraz inni utalentowani floryści.
![](/media/m35p2g2o/fotobueno_gardenia_special_days_21022019_-1181.jpg?width=840&height=560)
A ponadto:
♦ Konferencja Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Twórców Ogrodów: „Rodzime i obce gatunki drzew w mieście"
♦ Wykłady i pokazy Federacji Arborystów Polskich
♦ Speakers' Corner - 3 dni rzeczowych rozmów i debat o projektowaniu i utrzymywaniu ogrodu - ekologicznie i ekonomicznie
♦ STREFY INSPIRACJI - bożonarodzeniowe i ogrodowe aranżacje i inspiracje w duchu eko
![](/media/evclkd3n/fotobueno_gardenia_special_days_21022019_-1108.jpg?width=840&height=560)
![](/media/cmue303d/fotobueno_gardenia_special_days_21022019_-1111.jpg?width=840&height=560)
„Targi to nie tyle stoisko, co obecność. To przestrzeń utrwalania i powstawania relacji, które nie wystąpiłyby w żadnych innych warunkach.” Tak podsumowała poprzednią edycję dyrektor projektu GARDENIA, Paulina Maniecka. Tegoroczne spotkanie „zielonego biznesu”, odbywające się w dniach 17-19 listopada na Międzynarodowych Targach Poznańskich, uwypukli ten sens jeszcze bardziej: najcenniejsza waluta każdej branży to kontakty. W niepewnych czasach są, nomen omen, na wagę złota.