Marzec miesiącem kobiet część 2

Podziel się

Zaprosiliśmy 24 spośród niezwykłych kobiet pracujących w Grupie MTP, by podzieliły się swoją historią. Opowiadają o początkach swojej zawodowej ścieżki, o awansach i projektach, które skradły ich serca. Managerki, dyrektorki projektów i te, które na co dzień pracują w typowo męskim środowisku. Ich opowieści są pełne pasji i energii. Inspirują. 

Iwona Broda

Kierownik Zespołu Realizacji Projektów

Ewa Kozłowska

Zastępca Kierownika Wydziału Promocji Sprzedaży

Nietuzinkowe myślenie, patrzenie na firmę globalnie, bycie otwartym na wyzwania i  realizowanie zadań z zaangażowaniem – to są umiejętności, które są doceniane w pracy na każdym stanowisku.

Opiekują się kilkudziesięcioosobowymi zespołami. Odpowiadają za organizację pracy, sprawy kadrowe, a nawet rekrutacje. 

Ich losy splatają się już od czasów liceum. Obie studiowały zarządzanie i marketing na Akademii Ekonomicznej. Chwilę później spotkały się na Targach. Ewa zaczęła od stażu w Wydziale Ekonomicznym, Zespole Organizacji Targów i Protokole, poznając spółkę i przechodząc przez kolejne stopnie kariery. Iwona rozpoczynała w zespole organizacji targów branży budowlanej.

- Złapałyśmy targowego bakcyla. Zajmowałyśmy się bardzo różnymi zadaniami i projektami . Nietuzinkowe myślenie, patrzenie na firmę globalnie, bycie otwartym na wyzwania i  realizowanie zadań z zaangażowaniem – to są umiejętności, które są doceniane w pracy na każdym stanowisku – mówią zgodnie. 

- Pamiętam czas, gdy targi nie zajmowały się w ogóle pozyskiwaniem zwiedzających, a hale i tak były pełne.  W pewnym momencie to się zmieniło, dostrzeżono rolę zwiedzającego. Powierzono mi zadanie stworzenia najpierw kilkuosobowej komórki, a później Wydziału Reklamy i Obsługi, który zajmował się marketingiem skierowanym do zwiedzających oraz logistyką wejść - mówi Ewa.  

W trakcie jej urlopu macierzyńskiego wydział się rozwinął i przeszedł zmiany strukturalne. Jednym projektów, które koordynowała od strony promocyjnej była Konferencja Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu COP 14, która odbywała się w Poznaniu w 2008 roku. Następnie jako Kierownik Zespołu Promocji Sprzedaży pracowała wraz z siedemnastoosobowym wówczas zespołem przy promocji i PR wydarzeń targowych. Wiele serca i pracy włożyła w budowanie i rozwój marki Restauracji GARDENcity. Obecnie Ewa pełni funkcję zastępcy kierownika Wydziału Promocji Sprzedaż, w którym zatrudnionych jest blisko 60 osób pracujących na rzecz wydarzeń targowych, unitów biznesowych, wydawnictw a także realizujących zadania z zakresu szeroko pojętego digital marketingu i grafiki.

Iwona od początku zajmowała się wystawcami.  - Przez 15 lat pracowałam przy organizacji Targów BUDMA. Zajmowałam się też targami Drema Silesia, Bakepol, Polagrą i innymi wydarzeniami, przez co miałam szerokie doświadczenie w pracy przy obsłudze wystawców. Myślę, że to był jeden z powodów mojego awansu – mówi.  W trakcie jej pracy, dział kilkukrotnie przechodził reorganizację. Obecnie Zespół Realizacji Projektów tworzą osoby zajmujące się sprzedażą, obsługą wystawców i back officem oraz dyrektorzy projektów. Łącznie to 74 osoby.

- Naszą rolą jest łączyć wymagania pracodawcy z potrzebami pracownika. A każdy z nas jest inny,  ma inne możliwości i chęci. Trzeba to pogodzić i tym zarządzić. Zajmujemy się też rekrutacją nowych pracowników do naszych działów i szukaniem talentów. Przez nasze ręce przeszły osoby, które dziś świetnie się rozwijają, awansowały i zajmują stanowiska managerskie – mówi Iwona.

- Bo to ludzie są potencjałem firmy, a ich kompetencje budują jej rozwój – dodaje Ewa.

 

Agata Gliniecka

Sekcja Obsługi Technicznej PCC

Trzeba dążyć do postawionego celu i pokazać, że ma się inicjatywę. Jeśli ma się dużo zaangażowania, pasji i naprawdę chce pracować,  można spełniać marzenia, też te zawodowe.

Pierwsza kobieta w męskiej dotychczas Sekcja Obsługi Technicznej PCC. Już w liceum marzyła o byciu reżyserem dźwięku. Dwukrotnie zdawała na ten kierunek na Wydział Fizyki poznańskiego UAM.

O możliwości pracy w Grupie MTP dowiedziała się z ogłoszenia na uczelnianym forum. Na początku pracowała przy prostych realizacjach – konferencjach i Speakers' Corner. W miarę rozrastana się studia streamingowego na Targach, zajęła się miksowaniem dźwięku.

Tak trafiła do studia CAVALIADA TV. Ten projekt skradł jej serce. Mimo, że tegoroczny Tour już się zakończył, dzwonek w jej telefonie wciąż gra CAVALIDOWY hymn, nagrany przez małych fanów jeździectwa.

Lubi działanie na żywo, nie wyobraża sobie pracy w studio nagraniowym. Marzy o robieniu dźwięku w filmie, postprodukcji, dodawaniu efektów dźwiękowych i muzyki.  Nie boi się żadnej pracy  i nie chce być traktowana ulgowo z racji płci. - Dobrze się odnajduję w męskim środowisku. W pracy czuję się jakbym miała nie dwóch, jak w rzeczywistości, a dwunastu starszych braci.

 

Wioletta Grabarska

Dyrektor ds. Zwiedzających

Lubię wyzwania i nowe projekty. Jestem ambitna, konkretna i zdeterminowana. Te cechy pozwalają mi zamykać szybko powierzone mi zadania.

Kończyła informatykę i ekonometrię. Zajmowała się tematem zarządzania kapitałem ludzkim, a dokładniej tym, jak wykorzystać rozwiązania informatyczne, by stworzyć mechanizmy do motywowania pracowników i tworzenia ich pracy bardziej wydajną. - Szukałam firmy, która zgodzi się bym przeprowadziła ankietę do pracy magisterskiej wśród jej 100 pracowników. Tą firmą okazały się Międzynarodowe Targi Poznańskie. Zaproponowano mi staż, czyli poznanie bardzo wielu działów firmy w krótkim czasie.  Poznałam w ten sposób dział techniczny, centrum prasowe, zespoły obsługi targów, a ostatecznie trafiłam do działu zwiedzających.

Pracuje w Grupie MTP już od 16 lat. Można powiedzieć, że była świadkiem cyfrowej rewolucji. Początkowo komunikacja ze zwiedzającymi odbywała się drogą telefoniczną, pocztową, albo za pomocą faksu. Nie było maszyn pakujących i automatyzacji procesu wysyłek. - Wysyłałam jedne z pierwszych w historii Targów masowe mailingi. Adresaci, dziękowali za każde zaproszenie wysłane drogą elektroniczną, przekazywali je dalej do swojej książki adresowej i zamieszczali jego treść na swoich firmowych stronach internetowych  - wspomina.

Pracowała dla branży turystycznej, fitnesowej, informatycznej, hotelarskiej i branży gamingowej. Przy okazji reorganizacji działu zwiedzających, awansowała na stanowisko zarządcze.
- Lubię wyzwania i nowe projekty. Jestem ambitna, konkretna i zdeterminowana. Te cechy pozwalają mi zamykać szybko powierzone mi zadania. Bardzo lubię organizować pracę i planować. Prywatnie też to ja planuję trasę wakacyjnych wyjazdów – mówi.

- Zmienialiśmy sią jako firma, aby jak najlepiej organizować imprezy „dla Kowalskiego”, eventy na których goście mieli się dobrze bawić, a nie tylko robić biznesy. Wprowadzaliśmy nową logistykę wejść z użyciem systemu informatycznego, dostosowaną do zwiększającej się liczby gości. To był koniec ręcznego odbijania i sprawdzania biletów przez strażników MTP. Doszliśmy do takiej wprawy, że rekordowo udało nam się wpuścić na teren targów 30 tysięcy zwiedzających w 15 minut! Wprowadzaliśmy wiele nowych udogodnień dla klientów tj. sprzedaż biletów online, system rejestracji zwiedzających, zespół call center. A obecnie zajmuję się rozwojem marki ToBilet i programu miejskiego OK Poznań, czyli programu zniżek dla mieszkańców stolicy Wielkopolski – podsumowuje.

 

Joanna Kucharska

Dyrektor Grupy Produktów

Trzeba znaleźć to, w czym jesteśmy dobrzy. W tym kierunku się rozwijać i być konsekwentnym. Ale nie można zapominać o tym, że przede wszystkim jesteśmy ludźmi – wtedy łatwiej osiągnąć sukces.

8 marca mija równe 15 lat jej pracy w Grupie MTP. Rozpoczynała od najniższego szczebla – jako stażystka zaraz po skończeniu studiów na kierunku „Stosunki międzynarodowe”. Już wtedy została skierowana do pracy przy organizacji targów przemysłowych ITM Industry Europe, które do dziś są najbliższe jej sercu. Później zajmowała się też targami maszynowymi Taropak i jak podkreśla, „bardzo ciekawym, po trosze technologicznym projektem” PGA Fantasy Arena. Jako dyrektor debiutowała przy targach energii odnawialnej GREENPOWER.

- Praca na Targach przez swoją ogromną dynamikę i różnorodność, pozwala zdobyć bardzo wiele różnych kompetencji, w tym tę najbardziej teraz pożądaną - przystosowywanie się do nowych okoliczności. Trzeba być otwartym, nie mieć uprzedzeń, być nastawionym na cel i trzeba lubić ludzi  – mówi.

Teraz jako dyrektor grupy produktów ma pod sobą bardzo różne branże -  techniczne: drzewną, metalową, ochrony klimatu, ale też targi fryzjerskie i kosmetyczne i jedne z jej ulubionych – targi edukacyjne i targi książki.

- Cenię sobie różnorodność. Pracuję z bardzo różnymi osobami, zarówno jeśli chodzi o wiek, jak i doświadczenia. Obecnie w przeważającej mierze są to kobiety – na różnym etapie swojego życia – mamy i singielki . Ważne aby znajdować dla swoich współpracowników zrozumienie. Dopingować ich i dawać szansę na rozwój, tak jak mi ją kiedyś stworzono.

 

Violetta Pastwa

Dyrektor projektu TOUR SALON i zastępca dyrektora projektu BUDMA

Aby osiągnąć sukces, trzeba bez względu na trudności i przeciwności losu dążyć do wyznaczonego celu. Ważne, aby czerpać przyjemność z tego, co się robi, być ciekawym świata i ludzi, nie bać się nowych wyzwań i zarażać innych pozytywną energią.

W tym roku będzie obchodziła jubileusz 30-lecia pracy zawodowej.  Zaczynała w dziale budowy stoisk, gdzie była potrzebna osoba z dobrą znajomością niemieckiego. Jako świeżo upieczona absolwentka germanistyki, pasowała idealnie. Zajmowała się kontaktami z firmami zagranicznymi.  Tu poznała miłość swojego życia i założyła rodzinę.

Po ślubie zmieniła wydział i zaczęła się zajmować organizacją targów. Pracowała przy takich projektach jak  Polagra, Securex i Gmina. Ale ten, który najbardziej ją wciągnął to BUDMA. Pracuje przy nim od 20 lat.

- Dla niektórych może to być zadziwiające, sama również nie pojmuję tego fenomenu, ale dla mnie każda edycja jest inna. Nie odczuwam nudy, staram się nie popaść w rutynę. Nieustannie szukam nowych, interesujących tematów i pomysłów na wyjątkowe przestrzenie, konferencje i wydarzenia podczas targów. Cieszę się, że mam okazję poznawać fantastycznych ludzi, z którymi, gdyby nie targi, nie miałabym szansy się spotkać - mówi.

Przy kierowaniu zespołem stawia na współpracę. Uważa, że pełen pasji, zaangażowany i zgrany zespół może osiągnąć znacznie więcej, niż nawet najlepszy manager.  - Aby osiągnąć sukces, trzeba bez względu na trudności i przeciwności losu dążyć do wyznaczonego celu. Ważne, aby czerpać przyjemność z tego, co się robi, być ciekawym świata i ludzi, nie bać się nowych wyzwań i zarażać innych pozytywną energią.

Choć jej mąż nie pracuje już w Grupie MTP, wciąż są targową rodziną. – Nawet nasi synowie przez chwilę byli związani z Targami:  młodszy syn z Poznań Congress Center, a starszy podczas wakacyjnej pracy przy „Lecie na Targach”. 

 

Dagmara Suprun

Dyrektor Projektów FIT EXPO, Poznań Run Expo, IRONMAN EXPO, BIKE SHOW

Trzeba dążyć do swojego celu. Jeśli masz podstawy, aby twierdzić, że Twój pomysł jest dobry, realizuj go , mimo wątpliwości innych. 

Pracę w Grupie MTP rozpoczęła w 2019 roku. Już wtedy jej ścieżka rozwoju była sprecyzowana i skoncentrowana na sporcie. Pierwszym projektem, którym się zajmowała były targi towarzyszące poznańskiemu maratonowi. - Łączyło się to z moimi pasjami prywatnymi – od wielu lat trenowałam sporty siłowe i fitness – dodaje. Obecnie zajmuje się targami takimi jak Poznań Run Expo, czy FIT EXPO oraz zarządzaniem branżowym MAGAZYNEM FITNESS BIZNES. W tym roku do tych wydarzeń dołączy też IRONMAN Poznań.

- Doceniam grę zespołową. Dyrektor projektu musi spinać pracę nad organizacją wydarzenia, nadawać jej ton, przedstawiać swoją wizję. Nie wolno  jednak zapominać o tym, że członkowie zespołu mają ciekawe pomysły i warto je wdrażać. Tak jak w sporcie – solidny team to podstawa.

Ma waleczną naturę i zadziorny charakter. - Ważna jest dla mnie skuteczność działania. Wyznaczam sobie cel i do niego dążę. W obecnej sytuacji te cele są bardziej długoterminowe, mogą ewoluować, ale zależy mi na tym, aby mimo trudności, doprowadzać projekty do końca – dodaje.

 

Tekst: Karolina Nawrot

Zdjęcia: Piotr Pasieczny/fotobueno

Organizacja sesji zdjęciowej: Lidia Leitgeber, Karolina Nawrot

 

Przeczytaj >>> Marzec miesiącem kobiet - część 1

Przeczytaj >>> Marzec miesiącem kobiet - część 3